Hejka wszystkim! Mam nadzieję, że dobrze wam mija początek roku, bo ekipa serwerowa właśnie zaczyna się rozkręcać. Nie wiecie o czym mowa? to zapraszam do poczytania:
-
http://mineserwer.pl/Temat-Nowa-Edycja-P...neserwerze
-
http://mineserwer.pl/Temat-ZAMKNI%C4%98C...RA-PVP-2-0
-
http://mineserwer.pl/Temat-Nowa-Edycja-H...5%84-16-00
Cóż... Jak widać szumi, th4mblr, Kokuś i Trawnik zaczynają dla was nowy rok jako pierwsi, a teraz jeszcze i ja dochodzę do tej kolejki ze swoimi planami
Poniżej opowiem wam trochę o tym co w tytule tego wątku, czyli o zakończeniu pierwszej edycji trybu
FreeBuild, który znajduje się u nas na Mineserwerze.
Jak zapewne zdążyliście zauważyć lub też i nie - od tygodnia jak nie kilku dni więcej wspomniany tutaj Freebuild ciągle jest niedostępny. Postanowiłem, po prawie pięciomiesięcznej edycji tego trybu, przygotować wam zupełnie nową edycję, w której mam nadzieję nieco bardziej urozmaicić ten tryb.
Na początku pozwolę sobie zostawić wam kilka moich przemyśleń co do tego trybu.
Zaczynając od podstaw - za czasów obecnej edycji Freebuild przypominał trochę takiego Survivala na sterydach, a mimo to i tak dało się go w pewien sposób wyróżnić. Oczywiście zgodzę się z faktem, że postawienie cuboida w pewnym stopniu wyglądało niczym tworzenie typowej gildii na survivalu czy też hardcore, z taką różnicą że na Freebuildzie mogliście bardziej kontrolować miejsce postawienia takiego bloku. Ponadto zawarte tam też były elementy RPG'a (robienie bossów, nietypowe enchanty).
Wszystko fajnie, pięknie, ładnie... tylko takie zbyt... hmmm... jakby to określić... trochę dziwne? niezrozumiałe dla graczy? może nawet i nieco trudne? Sami możecie sobie tutaj to określić
Zamysł na Freebuilda też pozostawiał nieco do życzenia. W początkowym założeniu miała to rzeczywiście być odmiana survivala, co jak widać nie przynosi szczególnego efektu gdy obecny Survival na MS'ie potrafi wycisnąć aż do 40+ graczy. No nie wiem jak wy ale jak dla mnie założenie trochę kiepsko wycelowane
Po analizie powyższych elementów i wzięciu pod uwagę czasu trwania tej edycji, nowy cel zarysował mi się coraz bardziej - przygotować nową edycję trybu, która pozwoli wytworzyć na tym trybie bardziej nietypowy a jednocześnie nieco prostszy klimat.
Poniżej dowiecie się o kilku planach na wspomnianą tutaj nową edycję.
Podstawowe założenie - wizja na tryb: Freebuild będzie widziany jako tryb stojący pomiędzy Survivalem a RPG zbliżonym teraz bardziej w kierunku RPG'owym.
Następujące zmiany zostaną zrealizowane:
- przepisanie na nowo systemu enchantów, który pozwoli wam jednocześnie na korzystanie z minecraftowych zaklęć a także i z moich własnych;
- przywrócenie domyślnego wyglądu i działania alchemii (to powinno lepiej wpłynąć na rozgrywkę, gdyż większość graczy raczej przyzwyczaiła się do domyślnych receptur minecrafta);
- nowy system pokonywania bossów - wprowadzone zostaną nowe bossy i ich krainy;
- nowa i znacznie bardziej rozbudowana ekonomia trybu;
- zmiana systemu prywatnego terenu (tu mowa o cuboidach);
- wprowadzenie leveli - poziomów graczy (będzie można zobaczyć jak długo ktoś aktywnie uczestniczy w życiu trybu);
Zaznaczam też, że wraz z nową edycją zawartość ekwipunku i enderchestów zostanie wyczyszczona każdemu!
Na koniec chciałbym też przeprosić tych, którzy poczuli obecność tej blokady, jednak z niewyjaśnionych przyczyn nie jestem w stanie stwierdzić co we mnie wtedy siedziało, że nie pomyślałem o napisaniu wam wątku informacyjnego ;s
Mam nadzieję że w przeciągu najbliższego tygodnia góra dwóch uda mi się zrealizować projekt nowej edycji. Akurat Freebuild nie wydaje się być super trudnym trybem do przeróbki, stąd też obstawiam taki termin (na wszelki jednak wypadek sugeruję i tak czy siak nastawić się na możliwe opóźnienie).
Wątek o starcie edycji pojawi się gdy praca będzie bliska swojego końca i zostaną mi najwyżej nieznaczne poprawki przed startem. W tym czasie omówione zostaną szczegółowo najważniejsze zmiany, które zostaną zrealizowane.
Stay tuned for more
Niedługo pojawią się kolejne tryby. To dopiero początek